top of page

Cikksorozat 2. rész: Közlekedésbiztonság a Déri Miksa utcában

Cikksorozatunk második részének témája a közlekedésbiztonság megteremtése a Déri Miksa utcában.


Közterületeink kialakításakor az egyik legfontosabb szempont, hogy olyan terek jöjjenek létre, ahol mindenki biztonságban érezheti magát. A Déri Miksa utca tervezése során sok más szempont mellett a közlekedésbiztonság megteremtése volt a cél.


Fontosnak tartjuk, hogy a felújítás után az utcát megújult funkciókkal és olyan minőségi terekkel adhassuk át a környéken élőknek és dolgozóknak, ahol a mindennapi közlekedés nem az akadályok kerülgetéséből és a balesetveszélyes helyzetek sorozatából áll.


Ehhez azonban szükség van az eddigi térfelosztás újragondolására. Terveink szerint egy 30 km/órás forgalom-csökkentett övezet része lesz az utca, ahol az úgynevezett önmagát magyarázó térkialakításnak köszönhetően a lassabb haladás lesz előnyben részesítve, a kereszteződésekben járdaszintre emelt, szűkített úttesttel, rövidebb gyalogos átkelési távolságokkal és jobban belátható kereszteződésekkel a biztonság és az esélyegyenlőség jegyében. A cél a fenntartható és környezetbarát közlekedési módok előnyben részesítése, amihez a szélesebb és kényelmesebb kialakítású járdák, és a kétirányú kerékpározást lehetővé tevő forgalmi rend bevezetése is hozzájárulnak. A lassabb közúti forgalom pozitív hozadéka a gyalogos és kerékpáros közlekedés ösztönzésén túl az, hogy a közlekedőknek több ideje lesz egymás észlelésére, a szükséges manőverek elvégzésére, így csökkentve a lehetséges balesetek számát. Ez az elképzelés illeszkedik a Józsefvárosi Önkormányzat középtávú céljaihoz, amelyek között szerepel, hogy a Bródy Sándor utca, a Déri Miksa utca és a Békési utca tengelyén keresztül egy kényelmes gyalogos-kerékpáros útvonal alakuljon ki a kerület negyedei között.





bottom of page